W wyniku przeobrażeń w otaczającym nas świecie w chwili obecnej organizacje stoją wobec nowych wyzwań - wielkiego kryzysu gospodarczego, którego jeszcze rok temu właściwie nikt się nie spodziewał. Nikt nie jest też w stanie przewidzieć jego skutków. To stale zmieniające się otoczenie wymaga nowego podejścia także w zarządzaniu, wzrasta zapotrzebowanie na wiedzę, która pozwoli firmom zająć konkurencyjną pozycję na rynku oraz przetrwać w trudnych warunkach.
Firmy muszą stale odpowiadać na wyzwania środowiska i dostosowywać się do zmian w otoczeniu. To właśnie nowoczesne rozwiązania w zarządzaniu firmą, wszelkie innowacje i nowe technologie stanowią motor napędowy gospodarki państwa. Niniejsza monografia zawiera propozycje różnorodnych metod i koncepcji zarządzania oraz rozwiązań problemów, które w ciągu ostatnich lat pojawiły się w przedsiębiorstwach o bardzo różnorodnej specyfice.
Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej oraz dla pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może służyć jako literatura uzupełniająca dla studentów kierunku zarządzanie, studiów podyplomowych i doktoranckich.