• Regulamin
  • Kontakt
Sowa Sp. z o.o.
0
0,00 PLN
Koszty dostawy
szukaj
Zaloguj się załóż konto
  • Strona główna
  • Kategorie
    Promocje:
    Nowości Polecamy
    • Biografie
    • Dla dzieci i młodzieży
    • Ekonomia, biznes, zarządzanie
    • Encyklopedie, leksykony, słowniki
    • Fantasy
    • Filozofia
    • Geopolityka
    • Historia
    • Informatyka
    • Języki obce
    • Kartografia, przewodniki
    • Kultura orientu
    • Kultury obce
    • Literatura
    • Literatura obcojęzyczna
    • Medycyna
    • Militaria
    • Nauki humanistyczne
    • Nauki matematyczno-przyrodnicze
    • Nauki społeczne, demografia, polityka
    • Pedagogika, dydaktyka
    • Periodyki
    • Podręczniki akademickie
    • Podręczniki szkolne
    • Poezja
    • Poradniki, hobby
      • Kulinaria
    • Prawo
    • Proza, beletrystyka, publicystyka
    • Psychologia
    • Religia, teologia, historia Kościoła
    • Reprinty
    • Rolnictwo, leśnictwo, hodowla
    • Różne
    • Sport, turystyka
    • Sztuka, muzyka, film, architektura
    • Technika
    • Unia Europejska
  • Wydawnictwa
  • Promocje
  • Strona główna
  • Filozofia
  • Filozofia zła: Nabert, Marcel, Ricoeur

Filozofia zła: Nabert, Marcel, Ricoeur

Wypowiedzenie pierwszego Tak wobec jawiącej się rzeczywistości pociąga za sobą postulat poszukiwania jej sensu, który uzasadniałby owo Tak.
Oprawa Miękka
Format 138x204
Rok wydania 1999
Liczba stron 204
ISBN 83-7052-814-7
Autor Mukoid Ewa
Język polski
Wydawnictwo Universitas

Cena: 32,01 PLN

do koszyka
Filozofia zła: Nabert, Marcel, Ricoeur
To nie łatwe poszukiwanie sensu nosić może nazwę " Absolutnego Wymogu" lub " Nieskończonej Aspiracji". Odbywa się ono jako rozszyfrowanie zjawisk i struktur świata, a wśród nich zwłaszcza tej czy tych, które człowiekowi i jego rozumnej woli przeciwstawiają irracjonalne NIE, a które najogólniej nazywamy złem.
Nie dodano jeszcze żadnej opini.
Dodaj swoją opinię

Oprawa

Miękka

Format

138x204

Rok wydania

1999

Liczba stron

204

ISBN

83-7052-814-7

Autor

Mukoid Ewa

Język

polski

Wydawnictwo

Universitas
Kobiety na drodze. Doświadczenie przestrzeni publicznej w literaturze przełomu XIX i XX wieku

Kobiety na drodze. Doświadczenie przestrzeni publicznej w literaturze przełomu XIX i XX wieku

Praca Agnieszki Daukszy podejmuje temat bardzo ważny dla nowoczesnej polskiej kultury i życia społecznego. Analizuje bowiem proces stopniowego, trudnego a nawet dramatycznego, wkraczania kobiet w przestrzeń publiczną, nie tylko dotąd zdominowaną przez mężczyzn, ale też ustrukturowaną przez „męskocentryczne” kategorie obyczajowości, społecznego porządku, ekonomicznego interesu. Wnosi wartościowy, naukowy wkład do dotychczasowej wiedzy w analizowanym w pracy przedmiocie. I czyni to w sposób wysoce oryginalny; a to dlatego, że skupia swoją uwagę nie tyle na przekraczaniu kolejnych progów emancypacyjnego postępu (choć tę ewolucję rejestruje) – zmianie miejsc, awansie społecznym, czy przemianach norm obyczajowych – co przede wszystkim na wymiarach i formach kobiecego doświadczenia, które stało się udziałem tych świadomych czy bezwiednych emancypantek.
41,00 PLN
do koszyka
Aby lepiej poznać św. Teresę z Lisieux

Aby lepiej poznać św. Teresę z Lisieux

Studia nad doktryną św. Teresy z Lisieux
48,00 PLN
do koszyka
Afrykański wygnaniec

Afrykański wygnaniec

Publikacja poświęcona zagadnieniom uchodźstwa i prawom człowieka w krajach tzw. Rogu Afryki . Konfrontacja koncepcji praw człowieka, powstałej na gruncie cywilizacji euroamerykańskiej, z realiami krajów, w których cywilizacja ta jest często postrzegana jako zagrożenie dla własnych wartości kulturowych.

Warszawa 1999. wyd. I
48,00 PLN
do koszyka
Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw za granicą - czynniki i skutki

Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw za granicą - czynniki i skutki

W książce na podstawie badań pokazano zagraniczną działalność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw. Autorzy przedstawili: skalę i strukturę bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich przedsiębiorstw, czynniki oddziałujące na aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw za granicą, wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na ryzyko działalności podmiotów inwestycyjnych, metody oceny efektywności bezpośrednich inwestycji zagranicznych w praktyce polskich przedsiębiorstw, zagraniczną aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw a ich konkurencyjność, kapitał intelektualny przedsiębiorstw i transfer zasobów wewnątrz korporacji oraz ich znaczenie dla konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw w Czechach i na Ukrainie.
59,89 PLN
do koszyka
Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych

Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych

Książka Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych powstała z bardzo przyziemnej potrzeby: stworzenia swego rodzaju kompendium zbierającego teorie fikcji i narracji przydatne w analizowaniu literatury fantastycznej i światotwórczej. W odróżnieniu jednak od większości typowych monografii fantasy i SF tutaj głównym celem stała się próba zrozumienia fenomenu tytułowej allotopii – czyli takiego osobliwego świata, który mimo całej swej fantastyczności dąży do ukazywania się czytelnikowi jako wręcz bardziej realny aniżeli świat rzeczywisty. Z tej jednakowoż racji, że allotopia jest raczej rodzajem fikcyjnego świata niż gatunkiem czy nawet konwencją, przywoływane w książce powieści i cykle powieściowe – m.in. Płasklandia Edwina Abbotta Abbotta, Silmarillion J.R.R. Tolkiena, Peanatema Neala Stephensona czy Inne pieśni Jacka Dukaja – ukazują konieczność interdyscyplinarnego otwarcia badań literaturoznawczych, którym przychodzi nieraz kapitulować przed złożonością obecnych w nich konstrukcji narracyjnych. Opisywany tu szczególny przypadek fantastyki światotwórczej ma w konsekwencji niewiele wspólnego z typowym zabiegiem fantastyki, porywającym czytelnika z przydomowego ogródka do „nibylandii” i dziedziny ułudy – za to o wiele więcej ze świadomym zamieszkaniem w „nigdylandii”, i to w dodatku z wszelkimi konsekwencjami wydziedziczenia z wszystkiego tego, co naturalne, prawdziwe, faktyczne, swojskie i znajome.
39,00 PLN
do koszyka
zobacz więcej »
Powiadom znajomego Zapytaj o produkt Pobierz jako PDF Drukuj Powiadom o zmianie ceny Dodaj do ulubionych

Klienci, którzy kupili: Filozofia zła: Nabert, Marcel, Ricoeur, kupili również:

Sprawiedliwość na końcu języka. Czytanie Waltera Benjamina

Sprawiedliwość na końcu języka. Czytanie Waltera Benjamina

Seria HORYZONTY NOWOCZESNOŚCI. Tom 97. W niniejszej książce proponuję całościową lekturę dzieła Waltera Benjamina. W swojej rekonstrukcji kładę szczególny nacisk na rolę, jaką w tej myśli odgrywa tradycja żydowskiego, apokaliptycznego mesjanizmu. Staram się też jednak pokazać, że same teologiczne zainteresowania Benjamina paradoksalnie wspierały sekularyzacyjne tendencje w jego myśleniu. Jako dwa ogniska owej szczególnej elipsy, jaką tworzy filozofia Benjamina, identyfikuję jego ekscentryczną koncepcję języka oraz jego myślenie o mesjańskiej sprawiedliwości wobec tego, co pojedyncze. Z tej perspektywy całe różnorodne dzieło Benjamina odsłania się jako katalog eksperymentalnych modeli sprawiedliwych działań mesjańskich, działań podejmowanych w medium języka gwoli oswobodzenia pojedynczości spod władzy żywiołu immanencji, który Benjamin określa mianem mitu. Próbuję uporządkować i poddać ocenie te modele, konfrontując je ze sobą nawzajem, a także z alternatywnymi rozwiązaniami innych myślicieli współczesnych – zarówno tych korzystających z elementów tradycji mesjańskiej, jak i tych zakorzenionych w tradycji, która stanowi drugie najistotniejsze źródło ożywczych pomysłów we współczesnej filozofii, czyli tradycji psychoanalitycznej. Adam Lipszyc
79,00 PLN
do koszyka
Newsletter
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o nowościach, zapowiedziach, promocjach i konkursach zapisz sie do newslettera. Jeżeli chcesz się wypisać z newslettera lub zarządzać swoją subskrypcją kliknij tutaj.
Jeżeli chcesz się wypisać z newslettera wpisz swój adres e-mail i kliknij "Wypisz". Jeżeli chcesz się zapisać kliknij tutaj.

Informacje

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności

Pomoc

  • Reklamacje i zwroty

Skontaktuj się z nami!

SOWA Sp. z o.o.
ul. Raszyńska 13
05-500 Piaseczno
BIURO OBSŁUGI KLIENTA
(pon.-pt. od 8:00 do 16:00)
mceglarska@sowadruk.pl
22 431 81 56
Copyright © 2025
Oprogramowanie sklepu: AptusShop Projekt i strony: Aptus.pl
Brak ulubionych
Sowa Sp. z o.o.
Szukaj
0
0,00 PLN
Koszty dostawy