Książka jest przeznaczona dla wszystkich twórczych nauczycieli nauczania zintegrowanego, chcących uatrakcyjnić swoje lekcje i rozszerzyć je o nowe, niekonwencjonalne zajęcia.
Książka została podzielona na dwie części. W pierwszej, poświęconej programowi nauczania etyki, zostały omówione następujące zagadnienia: Założenia ogólne programu, Dziecko w wieku wczesnoszkolnym a moralność, Źródła literackie wykorzystane w programie, Szczegółowe cele kształcenia, Treści kształcenia oraz przewidywane osiągnięcia uczniów trzyletnim cyklu nauczania, Przykładowe propozycje tematów do zrealizowania, Komentarz metodyczny, Procedury osiągania celów, Ocenianie.Na drugą część książki składają się: Wybór tekstów do etyki, Kilkadziesiąt gotowych scenariuszy lekcji do nauczania etyki w szkole podstawowej.Dodatkowo książkę wzbogacają przykłady wykorzystania tekstów z podręczników szkolnych oraz propozycje lektur.